Spøjse oplevelser

Spøjse oplevelser

Der er mange spøjse oplevelser, når man arbejder på et stort hotel. Langt de fleste af vores gæster er forretningsfolk, der bor alene hos os, men vi har selvfølgelig også par, der deler et dobbeltværelse. Ingen af de to kategorier af gæster udgør specielle problemer, men en bestemt ting har rigtigt mange hotelgæster til fælles: De glemmer ofte en eller flere ejendele, når de forlader deres hotelværelse og rejser hjem.

Vi har 180 værelser på vores hotel, så der går normalt aldrig en eneste dag, uden at rengøringspersonalet finder et eller andet, der er efterladt på et værelse. Det mest gængse er smykker, som vi finder meget ofte. Folk lægger typisk et armbånd eller en halskæde fra sig på natbordet, når de går i seng, og så glemmer de smykket næste dag, når de pakker for at tage hjem igen.

De mange glemte effekter har afstedkommet, at vi har en fast service overfor vores gæster. Vi sender ganske enkelt de glemte ting til gæsterne, hvis adresser vi jo har fra indtjekningen. I mange tilfælde er der tale om udenlandske gæster, men hotellets ledelse har valgt, at fremsendelsen af glemte ting skal være en del af den service, hotellet yder.

Og det er en stående ordre, at vi skal sende alt, hvad vi finder af glemte ting på værelserne. Det måtte vi i administrationen lægge os på sinde i sidste uge, da en af rengøringsdamerne kom ned til os med en diskret indpakket dildo, som en kvindelig gæst havde efterladt på sit værelse. Vi talte lidt om, hvorvidt vi nu kunne komme til at afsløre hende overfor en mulig ægtemand ved at sende vibratoren til hende, men reglerne skal jo følges.

Jeg fandt en passende emballage, idet jeg rullede dildoen ind i bølgepap og derefter lagde den i en af vores store boblekuverter. Jeg fandt damens adresse og skrev den ind på den lille, bærbare computer, som vi bruger til at udskrive labels.

Når vi sender glemte effekter til gæsterne, skal vi altid vedlægge en lille hilsen fra hotellet. Heldigvis skal vi ikke finde på en personlig hilsen, for det kunne nemt være blevet lidt pinligt i det ovennævnte tilfælde. Vi har i stedet nogle flyers (købt hos billybest) liggende, som er fortrykt med besked om, at vi har fundet den pågældende ting på gæstens værelse og nu fremsender den. Der er selvfølgelig også en tak for besøget hos os og ønsket om et snarligt gensyn på vores hotel.

Jeg kunne ikke lade være med at spekulere på, om den pågældende dame mon ikke ville overveje at finde et andet hotel, næste gang hun skal besøge København.

I de fleste tilfælde er det mindre effekter, der er tale om, men det hænder også, at en gæst glemmer et stykke tøj i værelsets klædeskab. Det er lidt mere besværligt for os, men vi har et stort lager af forskellige former for emballage, så vi også kan klare den slags opgaver. Værst er det, hvis der er tale om en overfrakke, for den kræver en ret stor papkasse til forsendelsen. For ikke så længe siden, måtte vi faktisk sende netop en overfrakke til Markela, som jeg også kender privat.