Menu Luk

Jeg fordoblede mit salg

Nu er jeg ikke typen, der bare bevidstløst deler ud af mine bedste tips til at drive forretning, men jeg er blevet lovet, at jeg kan fremstå som ret anonym her, så derfor har jeg valgt at takke ja til at skrive lidt om mine erfaringer med, hvad god og ordentlig telefonservice kan gøre for en forretning. Jeg har i over 12 år drevet et firma, der sælger og installerer en bestemt type udstyr i private hjem samt på en del kontorer (jeg har ikke lyst at beskrive nærmere, hvad det er). Vi har i mange år været 5 mand inkl. mig selv til at forestå alt fra salg over service til installation.

En konsulent gjorde forskellen

Jeg kom i lag med en konsulent, der var tildelt via et eller andet EU projekt (han har skrevet noget her i øvrigt), og han foreslog mig, at vi sammen skulle kigge på en prøveperiode med gratis telefonpasning hos Responsum. Jeg var noget skeptisk – det indrømmer jeg gerne. Hvordan skulle sådan nogle mennesker dig kunne tage telefonen for os?

Men jeg lod mig overbevise, og vi satte en gratis prøveperiode op på 30 dage. Jeg regnede egentlig ikke med at køre perioden ud, men så fik jeg da testet det.

Salget eksploderede

Efter bare 10 dage var vores salg steget med 55% i forhold til perioden før. Jeg måtte vist erkende, at jeg havde lært noget nyt… Vi har altid haft en telefonsvarer på vores firmanummer, der sagde, at vi var ude at servicere kunder, og at folk kunne lægge en besked. Det var der hver dag en eller to, der gjorde, så det fungerede jo fint – troede jeg.

Responsum kunne meddele, at de hver dag fik 8-9 opkald fra potentielle kunder, så jeg må jo have mistet mellem 5 og 7 dagligt i min tid med telefonsvarer. Føj for den lede! Det var grimt at tænke på.

Nu havde jeg hver dag 8-9 kundemener, jeg skulle ringe til, og da jeg normalt kørte ude og installerede, måtte jeg hurtigt ansætte en medarbejder til at installere i stedet for.

Det er nu et halt år siden, og i dag benytter vi Responsum Telefonpasning – responsum.dk – til mere end bare at tage telefonen. Vi har uddannet deres personale til også at håndtere de mere basale supportopgaver, og det har betydet, at vi andre kan arbejde meget mere effektivt. Kun de virkeligt tunge supportopkald ryger videre til mig, og det har frigjort masser af tid for mig, som jeg bruger til at udvikle min forretning med.

Jeg kan kun sige, at alle med en mindre virksomhed bør få et eftersyn af deres telefonservice. Der ligger så meget guld gemt der!

Related Posts