At arbejde med opmagasinering

At arbejde med opmagasinering

I nogle år gik jeg faktisk og glædede mig til den dag, da jeg fyldte 65 år og kunne gå på en velfortjent pension efter et aktivt liv med masser af arbejde. Min kone gjorde mig ind imellem opmærksom på, at jeg burde forberede mig i form af en eller anden hobby, for hun var ikke så sikker på, at jeg kunne holde ud bare at lave ingenting.

Og som så mange gange før fik hun ret. Efter nogle få måneder som pensionist begyndte jeg at blive rastløs, og jeg kunne mærke, at det generede mig, at jeg ikke havde nogen arbejdsmæssige forpligtelser overhovedet. Selvfølgelig brugte jeg tid på nogle praktisk ting, men der er jo grænser for, hvor tit man kan slå græsplænen.

Så en dag fik jeg tilfældigt øje på en jobannonce i avisen, hvor et stort lagerhotel her i byen søgte en medarbejder til at klare betjeningen af kunderne. Der var tale om en stilling på 18 timer om ugen, så det syntes jeg var meget passende til mig.

Jeg søgte jobbet og fik det, og jeg er meget glad for mit temmelig overkommelige arbejde. Jeg skal bare være på kontoret og tage imod kunder, der vil leje et depotrum, udlevere nøgler og registrere de nye kunder på firmaets computer.

Det er ikke ligefrem en branche, jeg havde kendskab til i forvejen, men jobbet stiller heller ikke særlige krav af nogen art. For mig er det væsentligste, at jeg har et arbejde, der skal passes. Jeg er åbenbart endnu ikke gammel nok til bare at trille tommelfingre.

Og der er fordele ved at prøve noget, der arbejdsmæssigt er helt nyt. Jeg hygger mig med at sludre med kunderne, hvoraf en del bruger deres lejede depotrum til opmagasinering af forskellige effekter. En del kunder er forretningsdrivende her i Aarhus, men de har ikke lagerplads nok i tilknytning til deres butik, og så har de valgt at leje et depotrum hos os.

Der er selvfølgelig også en del private mennesker, som har behov for noget ekstra plads til opbevaring (for eksempel opbevaring hos BoxIt) af forskellige ejendele. De er i de fleste tilfælde kun kunder hos os i en begrænset periode. Jeg hører mange historier fra folk, der af deres firma er blevet udstationeret i udlandet i en længere periode. De vælger ofte at sælge deres hus, men så har de brug for at få opmagasineret deres møbler og andre ejendele, indtil de vender hjem til Danmark igen.

Forleden dag havde jeg en kunde, som fortalte mig, at han var ved at flytte fra Sønderborg til Aarhus, hvor både han og hans kone havde fået arbejde. De havde solgt deres hus i Sønderborg og købt en ældre villa her i Aarhus, men den trængte i høj grad til at blive sat i stand, så der går et par måneder, før de kan flytte ind i deres villa. De har lejet et par mindre værelser i den periode, men de har langt fra plads til alt deres bohave. Derfor har de brug for opbevaring i Aarhus af deres møbler, indtil de kan flytte dem til den nye villa.