Sådan i almindelig daglig tale kalder mange mennesker mig for antenne-manden. Det er selvfølgelig naturligt nok, når ens funktion består i at opsætte antenner til tv og i det hele taget servicere folk med montering af for eksempel et nyt fjernsynsapparat og sikre de rigtige forbindelser mellem fjernsynet og diverse tilsluttede kilder.
Oprindeligt er jeg uddannet elektriker, så min nuværende funktion passer selvfølgelig ganske godt til min uddannelse. Det var en ufrivillig ledighedsperiode, der for nogle få år siden gav mig den ide at starte for mig selv med et firma, der yder alle former for tv-service. Havde egentlig overvejet noget indenfor online teknisk men det skippede jeg.
God beslutning
Og den beslutning glæder jeg mig over i dag, for jeg holder meget af at komme ud til en masse forskellige mennesker, og der er normalt altid en meget positiv stemning, fordi mine kunder jo har set frem til at få løst et eller andet problem eller for eksempel få taget et nyt tv i brug.
Med tiden har jeg fået så meget at lave, at det har medført et lille, praktisk problem, for det er for eksempel meget generende, når mobiltelefonen ringer mange gange, mens jeg er i fuld gang med at udføre en teknisk installation. Det tager også tid, og jeg kan jo ikke være bekendt at fakturere mine kunder for den tid, jeg taler i telefon med andre.
Derfor besluttede jeg for et par måneder siden, at jeg ville købe mig til telefonpasning hos et firma her i byen, som har specialiseret sig i den slags. Det fungerer på den måde, at jeg viderestiller opkald til min telefon til et bestemt nummer, hvorefter firmaet med tager sig af den videre telefonservice.
Godt tilfreds
Jeg må sige, at jeg er vældig tilfreds med den ordning, som jeg betaler et overskueligt beløb for. Det fungerer helt efter hensigten, og de damer, der passer min telefon, har vist sig at være meget kompetente, så jeg altid kan regne med de beskeder, jeg får fra dem.
Når jeg er færdig med dagens tekniske opgaver, ringer jeg så tilbage til de kunder, der har henvendt sig. Det tager også tid, så nu har jeg valgt at købe mig til yderligere kontorservice hos det firma, der passer min telefon.
Sagen er, at min kone har et travlt job, og da vi har tre mindreårige børn, er der ikke overskud hos hende til at assistere mig i min forretning. Derfor har jeg nu aftalt med kontorservicefirmaet, at det også tager sig af udsendelse af fakturaer og den slags. De skal ikke føre regnskab for mig, for det har jeg for længst outsourcet til min revisor.
Men selvfølgelig har jeg fra tid til anden brug for at sende breve, og det tog tidligere for meget af min tid, som gik fra den tid, hvor jeg kan tjene nogle penge til familiens underhold. Så den slags opgaver indenfor det administrative har jeg nu også bestilt hos kontorservicefirmaet, og jeg er virkelig godt tilfreds med den sekretærservice, firmaet præsterer overfor mig.
Det betyder også, at mine kunder generelt får kortere ventetid på et besøg fra mig.