Tips til depression

Tips til depression

Når du har en depression, dræner det din energi, dit håb og dit drive, og gør det svært for dig at gøre det, der vil få dig til at få det bedre. Nøglen er at starte i det små og så bygge op derfra. At få det bedre tager tid, men du kan få det bedre, hvis du tager positive valg for dig selv hver dag.

At få det bedre og komme videre fra en depression kræver, at du tager aktion, men at tage aktion, når du er deprimeret, er hårdt. Bare det at tænke på de ting, du burde gøre for at få det bedre som at gå en tur eller tilbringe tid med venner, kan være overvældende. Det er derfor vigtigt at starte i det små.

Brug dine ressourcer

Træk på dine ressourcer. Du har sikkert ikke meget energi, men du har sikkert energi til at gå en kort tur eller at ringe til en ven. Vær tålmodig med dig selv, og fejr hver en lille sejr. De kan synes små, men der vil komme flere. Hvis du tager positive skridt hver dag, vil du få det bedre.

  • Rør dig.
  • Gør ting. der får dig til at føle dig godt tilpas – en hobby, musik, kunst eller at skrive.
  • Spis sundt. og sørg for at få din søvn.
  • Udfordr negative tanker.
  • Hold dig i kontakt – når du er deprimeret. kan du have en tendens til at isolere dig. Selv at række ud til nær familie og venner kan være hårdt. Og måske føler du også skyld over ikke at vedligeholde disse venskaber. Men social kontakt er essentielt til at få det bedre. Hvis du ikke synes. du har nogen. du kan række ud til. så prøv at skabe nye venskaber.

Få psykologhjælp

Mange har stor gevinst ved at få psykologhjælp = http://nordiskkrisekorps.dk/ , når de er deprimerede eller har en depression. Det er aldrig for sent at få hjælp.

Ingen kommentarer

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

*
= 3 + 8