Leje af konferenceudstyr

Leje af konferenceudstyr

Det har helt sikkert været et godt år for det firma, hvor jeg arbejder. Selv om finanskrisen jo ikke er helt overstået endnu, har vi i årets løb fået et ganske pænt antal nye kunder, og det smitter af på bundlinjen i en grad, så vores direktør, der også et storaktionær i selskabet, har lidt svært ved at tørre smilet af ansigtet.

Det smitter af på den daglige arbejdsglæde, for når man er en forholdsvis lille virksomhed med lige godt 30 ansatte, så er det uundgåeligt, at vi ansatte går op i, hvordan det går firmaets økonomi.

Og nu har chefen besluttet, at den gode økonomi skal fejres med et brag af en julefrokost i år. Vi holder julefrokost hvert år, men oftest en ret beskeden en af slagsen, men i år har festudvalget, som jeg er med i, fået at vide, at vi ikke behøver spare på noget.

Så vi skal også have noget underholdning til frokosten, der holdes i vores kantine, som er rigeligt stor til sådan et arrangement. I udvalget er vi i fuld gang med planlægningen, og det er min opgave at sørge for forskelligt, teknisk udstyr, som er nødvendigt til både den planlagte underholdning og til musikken efter spisningen.

Først og fremmest skal jeg skaffe et lydanlæg til den sangerinde, der skal underholde os. Vores direktionssekretær nævnte for mig, at hun til aktieselskabets seneste generalforsamling havde fundet et firma, der tog sig af projektor udlejning, for sådan en skulle bruges til fremlæggelse af selskabets regnskab. Og hun kunne huske, at det pågældende firma også kunne levere andre former for konference udstyr, så jeg kunne da forsøge at kontakte det firma og høre, om de også kunne levere det udstyr, vi har brug for til julefrokosten.

Komplet udlejning af lyd og lys

Og der var bingo, for da jeg ringede til firmaet med min forespørgsel, blev jeg belært om, at de skam var leveringsdygtige i alt indenfor udlejning af lyd og lys, så jeg skulle bare skitsere, hvad det var, vi havde brug for.

Så det var jo nemt nok, og jeg begyndte at remse op af de ting, jeg havde tænkt på. Og så spurgte manden i den anden ende, om vi da ikke også skulle bruge nogle højtalere, når der nu var tale om underholdning af en sangerinde. Og ja, det skulle vi selvfølgelig, men jeg var i tvivl om, hvor mange vi havde brug for.

Manden fra udlejningsfirmaet nævnte, at de havde udlejning af højtalere af næsten enhver størrelse – se her: http://lunaudio.dk/udlejning/hoejttalere/ , så til vores kantine mente han, at det ville være bedst med kun to, men ret store højtalere, så det aftalte vi.

Hans bemærkning i starten af samtalen om alt indenfor lyd og lys fik mig til at tænke på, at vi nok også burde have en smule lysudstyr til sangerinden og orkestret, for belysningen i vores kantine er ganske almindelig, så vi kan ikke selv ligefrem levere projektørbelysning til de optrædende.

Men nu har jeg alt det tekniske på plads, så nu håber jeg bare, at vi får en rigtig god julefrokost.

Ingen kommentarer

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

*
= 3 + 1